حمل و نقل جاده ای چیست؟

حمل و نقل جاده ای عبارت است از حمل و نقل توسط باربری ماشین و یا کامیون و یا تریلرهای مخصوص این کار از طریق جاده. حمل و نقل جاده ای راه را با توجه به نوع کالا و موارد دیگری که در ادامه برایتان خواهیم گفت بسیار ساده و آسان تر میکند.

البته توجه داشته باشید که شاید شما نیاز به حمل و نقل جاده ای نداشته باشید و نیاز به استفاده از سایر انواع حمل و نقل ها داشته باشید. اگر آشنایی کافی با تمامی حمل و نقل ها ندارید ابتدا مقاله جامع ما با عنوان حمل و نقل چیست؟ را مطالعه کنید.

حمل و نقل بنابر شرایط و اوضاع و خیلی چیز های دیگر فرآیند خودش را دارد و ممکن است شما یک بار نیاز به حمل و نقل هوایی داشته باشید و یکبار جاده ای و یا همانطور که گفتیم حالت های مختلف که هرکدام هم مزایای خودشان را دارند.

حمل و نقل جاده ای به لحاظ سلامت رسیدن بار و خطراتی که ممکن است برای وسیله حمل به وجود بیاید ریسک کمتری دارد. صد البته که برای مسیر های داخل هر کشوری باید از حمل و نقل جاده ای استفاده شود چون از لحاظ هزینه ها بسیار به سود شما و به لحاظ سرعت حمل و نقل هم به نفع است.

برای مثال فرض کنید باری که به بندر عباس می‌آید و میخواد به عراق برود مسیر کشتی ندارد و بالاجبار باید از حمل و نقل زمینی استفاده کرد. همینطور نرخ و قیمت حمل و نقل جاده ای بنا به وزن کالا، شرایط بازار، عرضه و تقاضا، فروش آن کالایی که قرار است در کشور مقصد با کامیون یا هر نوع ماشین باربری حمل شود، شرایط اقتصادی داخل خود کشوری که مسیر عبوری است، شرایط داخل خود ایران، نرخ سوخت، مسافت، نوع بسته بندی کالا، قطعات و… که جلوتر توضیح خواهیم داد، متغیر است.

متاسفانه حوادث در همه نوع حمل و نقل وجود دارد و همان حوادثی که برای کشتی ( حمل و نقل دریایی ) و ریل هست برای ماشین باربری و حمل و نقل جاده ای هم میباشد. در اینجا مهم ترین حوادث و معایب حمل و نقل جاده ای را نام بردیم.

  • بی احتیاطی رانندها
  • تصادفات جاده‌ای
  • فاسد شدن کالا

همین حالا کالای سوختی خود را با تریلر های ما به تمام نقاط دنیا بفرستید.

خدمات حمل و نقل جاده ای

حمل بار با تریلی یخچالی: برای حمل بار یخچالی و محصولات فاسدشدنی مانند گوشت، مرغ، مواد غذایی، دارو، میوه و سبزیجات که نیازمند نگهداری در دمای معینی هستند، شما میتوانید حمل بار با تریلی یخچالی خود را در اسرع وقت به ما بسپارید.

حمل بار با کامیون چادری: کامیون چادری برای حمل و نقل جاده ای بارهای پالت دار و فله به کشور های آسیای میانه ، افغانستان ، کشورهای حوزه قفقاز ، عراق ، پاکستان و غیره انجام می شود.

کامیون های حمل مواد سوختی:

حمل محمولات نفتگاز و بنزین صادراتی با تانکرهای واجد شرايط از انبارهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به مقاصد افغانستان و عراق با کد پیمان ( 020 مش) و حمل کلیه محمولات سوختی از سراسر کشور به مقاصد افغانستان، پاکستان و عراق انجام می شود.

ایزو تانک:

ما برای حمل تمامی محصولات شیمیایی خطرناک و غیر خطرناک از ایزو تانک استفاده می کنیم. این مخازن مجاز به حمل محصولات خطرناک کلاس 3 و 4 هستند. رانندگان واجد شرایط ما به خوبی برای حمل بارهای خطرناک آموزش دیده و مدارک لازم را اخذ کرده اند. به علاوه، محصولات خطرناک کلاس 5، 6، 7، 8، و 9 در کانتینرهای مهر و موم شده از مبدا به مقصد حمل می شوند. برای حمل محصولات خطرناک بیمه الزامی می باشد. براساس قرارداد CMRشرکت محصولات خطرناک را بیمه می کند.

کپسول LPG :

حمل کلیه محموله های گاز مایع (LPG) توسط کپسول های (شرکت مارال) دارای استاندارد های بین المللی از کلیه مبادی داخلی شامل : بندر عباس، ماهشهر، عسلویه، اراک، اصفهان، آبادان و مبادی خارجی شامل: آذربایجان، عراق و … به کلیه مقاصد داخلی و خارجی (کشور های CIS ،پاکستان و افغانستان) انجام می شود.

خدمات حمل و نقل جاده ای

تعرفه حمل و نقل جاده ای

قیمت و تعرفه حمل و نقل جاده‌ای همانطور که گفتیم به عوامل مختلفی بستگی دارد. از این رو نمی‌توان قیمت مشخصی در لحظه برای آن تعریف کرد. حالا میخواهیم بیشتر این بحث را باز کنیم و مواردی که منجر به تعیین تعرفه و قیمت حمل و نقل جاده ای میشوند را شرح دهیم. اگر همین الان نیاز به استعلام قیمت حمل ریلی دارید با ما در تماس باشید.

وزن کالا

طبیعتاً هر چه وزن کالای شما بیشتر باشد، استهلاک و سوخت بیشتری برای طی کردن مسافت مصرف می‌شود همچنین نوع ماشین باربری شما نیز متفاوت است، از این رو قیمت حمل و نقل شما متفاوت می باشد.

نرخ سوخت

هرچه نرخ سوخت در زمانی که شما درخواست حمل جاده ای دارید بالاتر یا پایین تر باشد، نرخ حمل شما نیز متفاوت می‌باشد و به همین دلیل نمی‌توان همیشه یک قیمت را برای این کار مشخص کرد و نرخ سوخت یکی از ملاک های کلیدی تعیین کننده در قیمت است.

مسافت

قاعدتاً هرچه مسافت حمل کالای شما از شهری به شهر دیگری یا از کشوری به کشور دیگر بیشتر باشد، سوخت بیشتری مصرف شده و با توجه به آن باید از انواع ماشین های باربری دیگری استفاده کرد، پس به طور مستقیم بر روی قیمت تاثیر گذار است.

نوع ماشین باربری

با توجه به اینکه شما از تریلر یا کامیون های یخچال دار و یا تریلرهای بغل بازشو و یا تریلرهای کفی و … استفاده کنید، نرخ حمل شما متفاوت می باشد به همین دلیل خیلی مهم است که انتخاب درست و بهینه در نوع ماشین باربری خود داشته باشید. پیشنهاد می کنیم برای راهنمایی و انتخاب صحیح نوع ماشین باربری و خودرو باربری خود حتماً مقاله مفید ما با عنوان معرفی انواع خودرو های حمل بار را مطالعه کنید.

نوع بسته بندی

با توجه به نوع بار بسته بندی آن نیز متفاوت می باشد، برای مثال برای کالا های حجیم و بزرگ بسته بندی های متفاوتی باید داشته باشید؛ که هزینه آن نیز متفاوت می باشد. اما برای چیزهای کوچک تر یا جمع و جور تر بسته بندی های کوچک تر و ارزان تری می توانید انجام دهید که قیمت افزایش یا کاهش می‌یابد.

حمل و نقل جاده ای

مزایای حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده‌ای در مقایسه با حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی دارای مزایای زیادی است که یکی از آن مزایا نیاز به سرمایه‌گذاری و پرداخت پول کمتر است؛ زیرا حمل آن توسط کامیون ها و تریلر ها انجام شده و نسبت به کشتی و قطار هزینه و تعرفه کمتری صورت میگیرد و همینطور جاده ها توسط دولت ساخته شده و تنها نیاز به عوارض دارند. در اینجا به چند تا از مزایای دیگر حمل و نقل جاده ای میپردازیم.

خدمت رسانی به همه جا

با ‌استفاده از حمل و نقل جاده‌ای می‌توان به تمام نقاط کشور خدمت رسانی کرد. حتی در دورترین نقاط و جاهایی که برای حمل و نقل های دیگر دسترسی نیست.

انعطاف پذیری و تنوع

یکی دیگر از مزایای حمل و نقل جاده‌ای این است که می‌توان با توجه به نیاز و دغدغه مشتری مسیر و نوع ترابری و نوع ماشین ترابری آن را تغییر داد تا در نهایت با توجه به رضایت مشتری آن چیزی که از همه به صرفه تر و بهتر است را انجام داد.

سرعت انتقال

حمل و نقل جاده‌ای به ویژه برای کالاهایی که نیاز است سریع به دست مصرف کننده برسد بسیار مناسب است؛ زیرا در حمل و نقل دریایی حرکت کشتی بسیار کند است و دیر به دست مصرف‌کننده می‌رسد و نیز در حمل و نقل ریلی تخلیه و بارگیری بسیار طول میکشد، بنابراین مناسب‌ترین گزینه حمل و نقل جاده ای است.

برای دریافت آخرین قیمت و تعرفه حمل و نقل جاده ای کلیک کنید